.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 5 شنبه

از منابع آگاه خبر مي رسد غيبت آيت الله محمد يزدي در جلسه افتتاحيه مجلس خبرگان به دليل كسالت وي بوده است . برخلاف شايعه پراكني يك خبرگزاري دولتي آقاي يزدي شب سه شنبه در جلسه هيات رئيسه خبرگان شركت كرده بود ولي به علت تشديد كسالت نتوانست در جلسه علني حضور يابد.

در اعتراض به ناپديد شدن يكي از شهروندان ايراني عمره گذار در عربستان سعودي اعضاي خانواده اين شهروند ديروز در مقابل سفارت اين كشور در تهران تجمع كردند. به گزارش شيعه آنلاين به نقل از شبكه خبر شهرام اميري تبعه ايراني كه به قصد اداي حج عمره وارد كشور عربستان شده بود از تاريخ 10 خرداد امسال ارتباطش با خانواده اش در ايران قطع شده و ديگر خبري از سرنوشت وي به دست نيامده است . وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران براي مشخص شدن سرنوشت نامبرده بارها از مقامات سعودي توضيح خواسته اما مقامات سعودي پاسخ قابل قبولي ارائه نكرده اند.

دولت الجزاير با عنوان كردن مسائل امنيتي از زنان الجزايري خواسته است حجاب خود را در زمان تطبيق عكس با كارت هويت بردارند. مسئولان دولتي الجزاير مي گويند اين كار براي رعايت مسائل امنيتي است و به همين دليل زنان را مجبور به برداشتن نقاب از صورت هايشان و حتي در مواردي برداشتن كامل حجاب كرده است . اين زنان طي نامه اي به « يوسف القرضاوي » رئيس مجمع علماي جهان اسلام از وي براي حفظ حجاب خود كمك خواسته اند. اين نامه كه با عنوان « تقاضاي شفاعت قرضاوي نزد بوتفليقه » منتشر شده توسط تعدادي از زنان ساكن ايالت « غليزان » در 200 كيلومتري جنوب الجزيره نوشته شده است . در اين نامه كه با امضاي 26 نفر از زنان و مردان منطقه غليزان در روزنامه هاي الجزاير منتشر شد آمده است : « ما تعدادي از زنان و مردان مومن غليزان براي حفظ ايمان و اعتقاد خود با مشكل بزرگي مواجه هستيم . ما براي جابجايي و دريافت جواز سفر كارت هاي هويت خود را ارائه مي دهيم كه بامخالفت ماموران دولتي مواجه مي شويم . آنها از ما مي خواهند تا نه تنها نقاب خود كه پوشش حجابمان را به طور كلي برداريم تا جواز سفرمان تاييد شود. همچنين به مرداني كه محاسن داشته باشند اجازه عبور و مرور داده نمي شود. » در ادامه نامه آمده ما از شيخ قرضاوي مي خواهيم تا با توجه به جايگاهشان در جهان اسلام از رئيس جمهور بوتفليقه بخواهد تا اين قوانين ظالمانه را از الجزاير بردارد و در صورت مخالفت با درخواست شان فتواي مقابله را در اين زمينه صادر كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.